Entorns per envellir bé: claus per promoure entorns saludables, segurs i generadors de vincle

Promotor de formació

Gerència de Serveis de Cicle de Vida, Diversitat i Comunitat

Gestor de formació

Gerència de Serveis de Cicle de Vida, Diversitat i Comunitat
934049300
dsf.formacio@diba.cat
Codi Modalitat Canal Durada Presencial
EXT2026/0174 Curs presencial 16.0 hores 16.0 hores

Data Presencialitat Hora inici Hora fi Lloc impartició Docent
03/03/2026 Si 9:30 13:30 Sala Polivalent. Ed. Migjorn, Rcte. Mundet (Barcelona) Blanca Valdivia Gutiérrez
12/03/2026 Si 9:30 13:30 Sala Polivalent. Ed. Migjorn, Rcte. Mundet (Barcelona) Blanca Valdivia Gutiérrez
19/03/2026 Si 9:30 13:30 Sala Polivalent. Ed. Migjorn, Rcte. Mundet (Barcelona) Blanca Valdivia Gutiérrez
26/03/2026 Si 9:30 13:30 Sala Polivalent. Ed. Migjorn, Rcte. Mundet (Barcelona) Blanca Valdivia Gutiérrez

Itinerari formatiu (Ens locals)

Col·lectiu professional
Àmbit funcional
Lloc de treball
Competència
Tècnic especialista Serveis d'Acció Ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis de Benestar Social Educador social Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana

Nombre de participants

Mínim 15     Òptim 16     Màxim 20

Objectius

  • Conèixer i visibilitzar el paper dels entorns físics i relacionals amb el benestar i la salut de les persones grans.
  • Posar de manifest la influència de l'entorn per afavorir la independència, l'autonomia i el benestar al llarg del procés d'envellir.
  • Oferir estratègies fomentar espais més segurs i saludables.
  • Oferir estratègies per promoure el vincle i la relació.

Continguts

  • Marc conceptual: el dret a la ciutat, l'envelliment actiu i la perspectiva interseccional.
  • El programa Ciutats amigues de les persones grans.
  • Entorns de proximitat (comunitats veïnals, espais públics i equipaments): condició d'un envelliment actiu i saludable.
  • La generació d'entorns físics accessibles, segurs, respectuosos i amables amb el procés d'envellir.
  • Les ciutats i pobles com espais de vincle i relació: el rol de les comunitats veïnals i les infraestructures socials.
  • El paper de l'habitatge per a les persones grans i les alternatives residencials.

Metodologia d'impartició

Expositiva amb presentació de casos.

Metodologia d'avaluació

Assistència

Tipus d'acreditació

Certificat d'assistència