Formació

Recursos

Preinscripció a accions formatives

Aspectes clau en la gestió i organització de la prevenció de riscos laborals en les entitats locals



Codi:  EXT2018/1032
Període de preinscripció: 09/10/2018 a 13/11/2018

Tipologia:

  Curs

Modalitat:

presencial

Itinerari formatiu (Ens locals):

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Nom de competència


Entorn específic de treball:

Prevenció de riscos laborals

Requisits:

Ser membre de l'Espai Prevenció. Màxim dues places per Ajuntament.

Objectius:

Adquirir els coneixements teòrico-pràctics necessaris per establir una organització en prevenció de riscos laborals, funcional, estable i efectiva, en l'administració local.



Continguts:

  • Com pot ajudar un desenvolupament eficaç de l'activitat preventiva en la gestió diària dels directors/es de Recursos Humans en l'àmbit de l'administració local?
  • Com integrar la Prevenció de Riscos Laborals (PRL) en l'administració local, per aconseguir-ne el desenvolupament eficaç i desitjat?
  • Com implantar un sistema de gestió en PRL en l'administració local? 
  • Quines serien les principals eines de gestió per planificar les actuacions en matèria PRL?
  • Obligació o necessitat de constituir un servei de prevenció propi (SPP), o crear una unitat organitzativa/departament dedicat en exclusivitat a la gestió de la PRL en l'administració local? 
  • Rol del servei de PRL en el procés d'integració de l'activitat preventiva.
  • Quins processos administratius es recomana portar a terme i quins requisits serien necessaris, per constituir un SPP en l'administració local?. Dependència jeràrquica, perfils tècnics, competències, numero d'integrants, funcions.
  • Quina hauria de ser la interrelació dels recursos tècnics propis en matèria de PRL, amb els recursos contractats amb un servei de prevenció aliè (SPA)?
  • Plec tècnic per a l'adjudicació d'activitats preventives en un SPA: beneficis i desavantatges quan s'externalitzen activitats preventives.


Metodologia d'impartició:

Taller teòrico-pràctic en el que es fomentarà la participació de les persones assistents.



Tipus d'acreditació:

Certificat d'assistència

Durada:

 4

Presencial:

 4

Mínim de participants:

10

Òptim de participants:

15

Màxim de participants:

20

Formadors:

Marta Huici Germán


Promotor de formació:

Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local. Àrea de Presidència

Gestor de formació:

Direcció de Serveis de Formació. Àrea de Presidència

Telèfon:

 934049300

Correu electrònic:

 dsf.formacio@diba.cat


Data Presencialitat Hora Inici Hora Fi Aula Formador Confirmat



L'edició no es troba en període de preinscripció


Tornar

Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona Tel. 934 022 222