Formació

Recursos

Preinscripció a accions formatives

Aspectes clau en la gestió i organització de la prevenció de riscos laborals en les entitats locals



Codi:  EXT2018/1032
Període de preinscripció: 09/10/2018 a 13/11/2018

Tipologia:

  Curs

Modalitat:

presencial

Itinerari formatiu (Ens locals):

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Nom de competència


Entorn específic de treball:

Prevenció de riscos laborals

Requisits:

Ser membre de l'Espai Prevenció

Objectius:

Adquirir els coneixements teòrico-pràctics necessaris per establir una organització en prevenció de riscos laborals, funcional, estable i efectiva, en l'administració local.



Continguts:

  • Com pot ajudar un desenvolupament eficaç de l'activitat preventiva en la gestió diària dels directors/es de Recursos Humans en l'àmbit de l'administració local?
  • Com integrar la Prevenció de Riscos Laborals (PRL) en l'administració local, per aconseguir-ne el desenvolupament eficaç i desitjat?
  • Com implantar un sistema de gestió en PRL en l'administració local? 
  • Quines serien les principals eines de gestió per planificar les actuacions en matèria PRL?
  • Obligació o necessitat de constituir un servei de prevenció propi (SPP), o crear una unitat organitzativa/departament dedicat en exclusivitat a la gestió de la PRL en l'administració local? 
  • Rol del servei de PRL en el procés d'integració de l'activitat preventiva.
  • Quins processos administratius es recomana portar a terme i quins requisits serien necessaris, per constituir un SPP en l'administració local?. Dependència jeràrquica, perfils tècnics, competències, numero d'integrants, funcions.
  • Quina hauria de ser la interrelació dels recursos tècnics propis en matèria de PRL, amb els recursos contractats amb un servei de prevenció aliè (SPA)?
  • Plec tècnic per a l'adjudicació d'activitats preventives en un SPA: beneficis i desavantatges quan s'externalitzen activitats preventives.


Metodologia d'impartició:

Taller teòrico-pràctic en el que es fomentarà la participació de les persones assistents.



Tipus d'acreditació:

Certificat d'assistència

Durada:

 4

Mínim de participants:

10

Òptim de participants:

15

Màxim de participants:

20

Formadors:

Marta Huici Germán


Promotor de formació:

Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local. Àrea de Presidència

Gestor de formació:

Direcció de Serveis de Formació. Àrea de Presidència

Telèfon:

 934049300

Correu electrònic:

 dsf.formacio@diba.cat


Data Presencialitat Hora Inici Hora Fi Aula Formador Confirmat



Realitzar preinscripció    Tornar

Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona Tel. 934 022 222