Formació

Recursos

Preinscripció a accions formatives

El coaching com a eina professional d'acompanyament als usuaris dels serveis socials



Codi:  EXT2018/0264
Període de preinscripció: 01/03/2018 a 22/03/2018

Tipologia:

  Curs

Modalitat:

presencial

Itinerari formatiu (Ens locals):

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Nom de competència


Entorn específic de treball:

professionals de treball social

Requisits:

No s'exigeixen requisits per cursar l'acció formativa.

Objectius:

  • Conèixer la metodologia del coaching aplicada al treball social.
  • Saber fer bones preguntes en la intervenció social.
  • Desenvolupar capacitats d'un/a coach: comunicació verbal i no verbal considerant els perfils específics dels usuaris de serveis socials.
  • Identificar les dinàmiques inconscients i sistèmiques en els conflictes o les dificultats.
  • Acompanyar els usuaris des de l'objectivitat i la serenitat personal.
  • Apoderar els usuaris dels serveis socials, en el seu compromís de millora i de canvi.


Continguts:

  • L'aplicabilitat del coaching en el treball social. Avaluació de les dinàmiques inconscients dels sistemes: lleis sistèmiques i disharmonies personals i familiars.
  • Capacitats dels bons coachs i la seva projecció en l'atenció de casos multiproblemàtics.
  • Els estats de la personalitat segons l'anàlisi transaccional i la gestió emocional en situacions de risc personals i social. El rol del professional en l'acompanyament als usuaris en el seu procés, amb serenitat i evitant transferències.
  • Ampliació de la mirada dels conflictes a través de les constel·lacions familiars / organitzacionals complexes.
  • Identificació de les creences limitadores i els nivells psiconeurològics en el treball social.
  • Definició del compromís de millora dels usuaris de serveis socials, fomentant l'autoestima i l'assertivitat.


Metodologia d'impartició:

La metodologia emprada s’aplica de manera participativa, vivencial i dinàmica. Els participants aprenen fent i reflexionant sobre el que han fet, sentit i experimentat. A partir d’adonar-se’n de les pròpies actituds i comportaments, es definirà un pla de millora personal / professional per tal d’aconseguir canvis positius en la intervenció social.



Tipus d'acreditació:

Certificat d'assistència

Durada:

 20

Presencial:

 20

Mínim de participants:

15

Òptim de participants:

20

Màxim de participants:

25

Formadors:

Teresa Puyol Pérez


Promotor de formació:

Gerència de Serveis de Benestar Social. Àrea d'Atenció a les Persones

Gestor de formació:

Gerència de Serveis de Benestar Social. Àrea d'Atenció a les Persones

Telèfon:

 934 022 413

Correu electrònic:

 sas.formacio@diba.cat


Data Presencialitat Hora Inici Hora Fi Aula Formador Confirmat



L'edició no es troba en període de preinscripció


Tornar

Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona Tel. 934 022 222